zondag 25 januari 2009

Primeur: Hitler was een mens

Zoals mensen die mij kennen weten is dat ik dit blog min of meer ben begonnen doordat in de gehele Gaza situatie er op een bepaald landelijk forum nieuwe regels werden ingevoerd die ik niet wenste na te leven.
Het werd verboden om de woorden NAZI en HITLER te zeggen.
Alles leuk en aardig
Maar persoonlijk ben ik van mening dat als volksvertegenwoordiger en retro-nazi aka Wilders de koran mag vergelijken met mein kampf en dat hij Mohammed mag vergelijken met Hitler dat het niet meer dan terecht is dat ik derhalve de zweer Wilders eveneens vergelijk met die episode van onze geschiedenis. Tenslotte is Wilders een serieuze kloon van die snorremans. En dat kan ik van hier tot daar onderbouwen.
Wilders is een slecht mens met een slecht hart die de mensenrechten op grote schaal van plan is te gaan schenden ten koste van mijn islamitische landgenoten maar ook mensen die niet deze religie aanhangen zullen een groot probleem gaan krijgen met deze man.
Maar wat me min of meer bezig is gaan houden is de preutsheid met betrekking tot Hitler en zijn fanclub die men vroeger de Nazi's noemde en tegenwoordig neonazi's of PVV-ers.
Waar de grenzen precies liggen weet ik niet meer.
Ik mag Wilders kennelijk wel de duivel noemen, desnoods mag ik hem zelfs Acda en de Munnik noemen maar wanneer onze duistere duitse vriend met zijn debiele snorretje om de hoek komt kijken is het kennelijk niet acceptabel meer.
Satan is UIT en Schiklgruber is kennelijk IN. Niks is een taboe in Nederland maar wel Hitler en zijn vriendjes. Toch is Hitler cult as fuck sinds de jaren '80.
Toen Pim Fortuyn een beetje probeerde de boel te fucken was ook niet abnormaal om hem met Hitler te vergelijken dat wil zeggen dat Aboutaleb in die tijd van mening was dat een land met de herinnering van Auswitz moest oppassen met deze man. De moord op Fortuyn heeft de politiek behoorlijk van streek gemaakt waardoor mensen niet meer durfden het nazistische gedachtengoed van mensen als Wilders bij de naam te noemen. De term demonisering werd bedacht door een lekkere nederlandse amerikaan om de Hitlervergelijking te bestrijden. Maar wederom; Demoon = Hitler en was ooit Satan. Als men iemand Demoniseerd is het in de praktijk iemand die vergeleken wordt met Hitler. Tot mijn verbazing bleek er een tegenhanger te bestaan namelijk "vermenselijking" dit werd gebruikt onder andere als kritiek op de pretentieuze duitse kaskraker "der Untergang" ; waar Hitler in een bunker als een Wilders tekeer gaat en naar mijn mening helemaal niks menselijks weet te presteren...maar vooral toen vlaamse kok het in zijn hoofd haalde om Hitlers lievelings gerecht te koken.
Waarom is Hitler onderhevig aan censuur? dat is wat ik me afvraag.
Ik kan me herinneren dat ik ooit met mn opa over straat liep en dat ik tegen hem zei dat Hitler nooit meer terug zou komen. De man keek me ernstig aan, iets dat hij zelden deed, en zei; nou die komt wel terug en als die er komt dan moet je heel erg oppassen want dat kan morgen of overmorgen gebeuren. En mn opa praatte in principe wegens trauma's nooit over de oorlog. Nu een nieuwe Hitler zich aandient als de zweer Wilders is het kennelijk not done het beest bij de naam te noemen. Maar daarmee moet ik een dikke vinger geven aan mn overleden opa naar mijn idee. Als ik die vergelijking niet mag maken hoe kan ik dan mensen waarschuwen voor dergelijke fascisten? Men geeft notabene als argument dat hij niet extreem rechts is omdat hij geen snorretje heeft. Maar laten we wel wezen; ik denk dat mn opa me juist voor dergelijktypes probeertde te waarschuwen. Hoe kun je Hitler zoveel demoniseren dat je verplicht bent Wilders te vermenselijken?
De nazi's zijn een deel van onze culturele erfenis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten