woensdag 14 januari 2009

De Rechtse Publieke Omroep

In een land waar de zaken toch al op scherp werden gezet door haatzaaiende racisten als Wilders was het laatst dat men nodig had wel een ramp die zich afspeelt in Gaza. Men begint op internet al te spreken over 'de Joden' in plaatst van Israel en de 'Pallies', tevens ook de legioenen van Allah die ons zoals Wilders beloofd heeft allemaal gaan proberen te onderdrukken.
Voor mij lijkt het alsof er niemand ook nog zin heeft om zich in te houden en emoties lopen duidelijk op in Nederland. Nu zou elk redelijk mens verwachten van het journaal dat ze proberen een relatief objectieve berichtgeving neer te zetten. Er zijn namelijk veel allochtonen en autochtonen die niet blij zijn met de daden van de staat Israel. Toch wekt het journaal de indruk dat de ontstane antisraelische en zelfs antijoodse sentimenten een exclusieve moslimaangelgenheid is. Hierbij word ook nog eens aangehaald dat er bij een demonstratie gescandeerd zou zijn "Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas". Nu ben ik geheel tegen mijn zin in het bezit van een goed geheugen waar het domme weetjes betreft en ik kan me herinneren dat exact die leus zo'n jaar of tien geleden werd gebruikt door supporters van Feyenoord of Ado om de supporters van Ajax een middelvinger toe te steken gezien Ajacieden zichzelf joden plachten te noemen. Men sprak daar indertijd schande van maar het was een ontzettende autochtone hooliganskreet en niet iets wat met moslims van doen had. Ik kan me dus ook niet voorstellen dat deze kreet van origine in die groep is onstaan vanuit moslims.
Toch wordt de suggestie gewekt dat het enkel moslims of tenminste allochtonen zijn die een probleem hebben met Israel. Daarbij wordt ook nog beweerd dat "moslims" de oproep kregen om de Aldi en de Lidl te Boycotten. Ik heb dezelfde oproep ook onder mn neus gewreven gekregen en voorzover ik weet ben ik geen allochtoon of moslim. Ik vond het zaakje trouwens direkt al dubieus maar dat terzijde.
Het Journaal zet duidelijk bewust de Nederlandse tegenstanders neer als exclusief allochtoonse moslims terwijl dat absoluut niet de enige mensen zijn die dit veroordelen.

4 opmerkingen:

  1. Goede post! Autochtone hooligans die deze( walgelijke)leuze roepen, worden genegeerd,en nu krijgen moslims het dubbel in de schoenen geschoven.
    Begint het denken van Wilders en co haar stempel langzaam maar zeker te drukken, ook bij de media?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De 'bladen' nemen wat dat betreft geen blad voor de mond.
    Dat de zogenaamde 'linkse' publieke omroep notabene in het 'objectieve' journaal ook al aan moslimbashen doen doet bij mij wel de vraag opwerpen of het nu eigelijk om kijkcijfers gaat of gewoon puur het ontkennen van de autochtoonse aversie tegen deze misdaden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nem benieuwd wat joden dachten die meeliepen in deze demonstratie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed om te zien dat ik niet de enige gek ben EPC.

    BeantwoordenVerwijderen