woensdag 4 maart 2009

uitburgering fase 1



Uitburgering

De inburgeringscursus online staat er
Ronde 2 vraag 4

Een collega van u gaat trouwen u bent niet uitgenodigd
Wat doet u?
a)u geeft een kado bv iets voor de keuken
b)u stuurt een envelop met geld
c)u stuurt haar een kaartje

nou wat moet de uitburgeraar nu met deze vragen?
Ik weet niet eens wat de inburgeraar ermee moet ik vermoed dat het wel lekker truttig is een kaartje te sturen
Maar als dat mens mij niet op dr feestje wil kan ze die kaart in dr hol steken wat mij betreft…
Dus ben ik nu zowiezo al uitgeburgerd voor deze vraag of zou ik om goed uit te burgeren die tuthola een envelope met geld moeten sturen of “iets voor in de keuken” ???

Nu wil het toeval dat binnekort een excollega mij niet op zn feest heeft uitgenodigd
Kan ik nu efficiƫnt uitburgeren door iets voor de keuken te kopen?
Een gootsteenontstopper of een fles glorix lijkt me wel iets voor hem…
Ik ga het proberen als een van de eerste stappen in het proces tot uitburgering.

Ronde 2 vraag 5
Welke tuin is bij Nederlanders geaccepteerd
a)tuin met fiets en een afvalbak
b)tuin met koelkast lege bierblikjes en andere troep
c)tuin met kinderspeelgoed winkelwagentje en andere afvalbakken

eerst dacht ik dat ik als uitburgeraar niks te klagen had over deze vraag…
ik heb immers niks van dat al in de tuin staan. In mijn tuin staan planten.
Dus lijkt me alvast 10 punten voor de uitburgeraar…

Maar toen las ik het nog eens en besefte me ineens dat dat dan “andere troep” moet zijn
Nu ken ik veel ingeburgerde Nederlanders (sommige zijn zelfs familie enzo) en die hebben OOK andere troep in de tuin. Maar dus geen koelkast en lege bierblikjes.
Dus dit burgert verwarrend uit…moet ik nu mijn koelkast in de tuin zetten om te kunnen uitburgeren?
Ik heb maar een koelkast en daar wil ik bijkunnen voor de volle bierblikjes.
Ik ga om of safe te spelen morgen naar de blokker om wat teletubbies te kopen die ik dan samen met lege bierflesjes tussen de andere troep deponeer en hoop dat ik daarmee redelijk uitburger.

Vraag 6

U zit met een collega (gvd wat is dat voor gezeik met die vieze collega’s de hele tijd!!!) op een terras en ziet twee mannen met elkaar zoenen. U stoort zich hieraan.
a)u blijft zitten en doet alsof u het niet erg vindt
b)u zegt luidruchtig tegen uw collega wat u vindt van homoseksualiteit
c)u vraagt of ze ergens anders gaan zitten

alweer ben ik al zo uitgeburgerd dat deze vraag nergens op slaat
de conclusie wordt getrokken dat ik me daar aan zou moeten storen.
Ik heb met mn zatte bek als hetero uit provocatie ook wel eens met een vent gezoend
Is geen aanrader en alle vrouwen zijn gek maar om me daar aan te storen zie ik als compleet van de pot gerukt.
Hoe dan ook kennelijk zit de ultieme niet ingeburgerde vraag hierbij en ik gok dat b daar een van is
(maar waar haal ik in godesnaam die collega vandaan die met mij op een terras wil zitten …ik wil niks met collega’s en ik hou niet van zitten op terassen) maar mocht het zo ver komen dat ik met een collega op een terras zit en ik zie twee mannen zoenen en ga ik keihard tegen mijn collega zeggen dat ik homoseksualiteit totaal irrelevant vind.
Tot zover mij uitburgering.

Ik neem niet teveel shoarma op mn vork dus binnenkort ga ik verder met uitburgeren.
Als iemand nog leuke tips weet waar het die collega’s betreft dan hoor ik het graag…. Ik zit er een beetje mee dat ik dingen met collega’s moet gaan doen om succesvol uit te burgeren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten