vrijdag 13 februari 2009

De Rechtse Publieke Omroep Deel 2





Ondanks dat ik regelmatig kijk heb ik eigenlijk de gloeiende pest aan "de Wereld Draait Door" gepresenteerd door professionele oelewapper Mattijs van Nieuwkerk die de ene naar de ander domme vraag stelt en op de een of ander manier beweerd dat iedereen fantastisch, geniaal of uniek is.
Graag wil ik daar in een ander artikel nog wel een keer op ingaan.
Dat de publieke omroep zich tegenwoordig laat misbruiken voor ranzige propaganda waar het onze betrokkenheid in misdadige oorlogen betreft is me inmiddels al duidelijk. Maar dat ze daarvoor de über-veren-in allemans-kontensteker Mattijs van Nieuwkerk gebruiken vond ik toch wel even dusdanig kotsbakwaardig.
Want waar gaat het hier om?:
Nederland is in een oorlog verwikkeld met een land dat ons nooit iets misdaan heeft. In dit land maken wij meer kapot dan we opbouwen volgens Karskens .
Deze oorlog is niet erg p0pulair onder de bevolking dus hebben bepaalde heren kennelijk besloten dat we een held nodig hebben. Daarom haalden de heren een stoffige hoge militaire onderscheiding uit de kast en plakten die op een meneer die wat talibans met succes over de kling had gejaagd tot zijn eigen verbazing op de borst.
Nu geloof ik best dat deze meneer zijn beroep goed uit weet te oefenen maar een onderscheiding voor een foute oorlog is deze situatie is naar mijn idee propaganda van het ergste soort. Het doet denken aan vervlogen tijden waar onderdrukkende bloeddorstige leiders het domme volk wisten zoet te houden met het belonen van wat willekeurige personen met stukjes verguld blik. Dat ze dergelijke dingen in de VS nog steeds gebruiken was me bekend maar dat deze regering het in zn hoofd haalt te denken dat het Nederlandse volk werkelijk zo achterlijk is schetst mijn verbazing.
Maar op het moment dat die huppelkut van de publieke omroep ook nog eens een verplicht nummertje met die tragische held gaat doen breekt bij mij de klomp.

Zie: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/terugkijken.php?id=601&autostart=true
op 37:00

Mattijs: "we hebben weer een echte held "

Geen opmerkingen:

Een reactie posten